Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Máte rádi kvalitní obsah? Zapojte se do komunity čtenářů tohoto webu a podpořte jeho další rozvoj.
chovat se odpovědně k památkám a kulturnímu dědictví,
ctít právní předpisy související s oborem péče o památky,
pracovat s pravdivými informacemi,
nepodporovat korupční prostředí,
v oblasti restaurování ctít Benátskou chartu.
Institut pro památky a kulturu, o.p.s., IČ 28072219, DIČ CZ28072219, se sídlem Putim 71, 397 01 Písek, zapsaný v rejstříku obecně prospěšných společností u Krajského soudu v Českých Budějovicích v odd. O, vložce č. 148 vydává Podmínky pro poskytování služby Katalog služeb na internetovém portálu PROPAMÁTKY (dále jen Podmínky). Tyto Podmínky stanovují základní technické, provozní, organizační a obchodní podmínky pro poskytování služby Katalog služeb na internetovém portálu PROPAMÁTKY (dále jen Služba). Podmínky obsahují zejména údaje týkající se předmětu a rozsahu Služby, podmínek pro její zřizování a poskytování. Současně Podmínky vymezují základní práva a povinnosti Institutu pro památky a kulturu, o.p.s., jako provozovatele Služby (dále jen Provozovatel) a klientů, kterým je Služba poskytována (dále jen Klient). Podmínky jsou pro Klienta a Provozovatele závazné.
Služba je Provozovatelem realizována zdarma.
Institut pro památky a kulturu, o.p.s. (dále jen Provozovatel) je majitelem a provozovatelem internetového portálu PROPAMÁTKY dostupného na internetové adrese (URL) https://www.propamatky.cz (dále jen Portál).
V Katalogu služeb internetového Portálu (dále jen Katalog služeb) lze registrovat pouze fyzické a právnické osoby působící v ČR.
Fyzická nebo právnická osoba zastoupená v Katalogu služeb (dále jen Klient) musí provozovat aktivní činnost, kterou lze ověřit podle IČ nebo ji Klient doloží jiným způsobem. Klienta bez IČ je možné do Katalogu služeb zaregistrovat pouze v případě, že nepodniká podle živnostenského zákona. Klient však musí vždy doložit, jakým způsobem podniká.
Pro registraci do Katalogu služeb musí Klient vyplnit alespoň tyto povinné údaje:
IČ,
název osoby,
základní a rozšířený popis činnosti,
reference (min. 3, max. 15),
telefonický kontakt,
e-mailový kontakt,
poštovní adresu místa činnosti.
Každý Klient může mít pouze jeden zápis. Pokud Klient provozuje několik podstatně odlišných činností, může každou tuto činnost zapsat zvlášť.
Název a právní forma Klienta se uvádí podle jeho registrace v Obchodním rejstříku, Živnostenském rejstříku či Rejstříku ekonomických subjektů. U fyzických osob se název upravuje podle pravidel českého pravopisu. U právnických osob typu společností se název používá přesně podle rejstříku. U ostatních právnických osob se název upravuje dle pravidel českého pravopisu (především psaní velkých a malých písmen a mezer mezi znaky). Užívá-li Klient marketingovou značku odlišnou od zaregistrovaného názvu osoby, je možné jí v Kartě uvést jako Marketingové jméno.
Název se upravuje podle pravidel:
jméno osoby se píše dle pravidel českého pravopisu ve tvaru: titul jméno příjmení, titul,
klient má ve zvláštních případech možnost využt obecně známého názvu (např. muzea a galerie, hrady a zámky),
slova se neuvádí ve zkráceném tvaru (zvláštním případem jsou zkrácené tvary ml., st., sv., které jsou povoleny uvádět),
v případě zkratek v názvu lze mezery mezi písmeny zkratky vynechat (např. A. B. C. D. může být A.B.C.D.).
Právní forma Klienta se uvádí podle Obchodního rejstříku, Živnostenského rejstříku či Rejstříku ekonomických subjektů.
Popis činnosti Klienta musí být pravdivý, výstižný a musí zahrnovat hlavní oblasti činnosti. Dělí se na základní popis a rozšířený popis činnosti.
Základní popis (Perex) musí být stručný a srozumitelný, vyjádřený větnými celky a jeho délka nesmí přesahovat 255 znaků, nesmí se opakovat stejné činnosti ani jednotlivá slova, nelze používat cizí slova, pokud existuje jejich český ekvivalent.
Základní popis nesmí obsahovat:
časové údaje, které se v průběhu doby mění,
jakékoli kontaktní informace,
jakékoli zmínky o cenách,
pouhý výpis klíčových slov pro hledání,
superlativy a zmínky o kvalitě, kterou nelze objektivně posoudit,
tázací, rozkazovací a zvolací věty,
nadbytečné věty bez obsahu (např. Víme, co potřebujete..., Vše, co jste kdy chtěli vědět o...),
zkrácená slova (např. pam. místo památkový) a slova psaná velkými písmeny, pokud se nejedná o zkratky, názvy výrobků či osob, které se oficiálně zapisují pouze velkými písmeny,
zmínky o konkurenci.
Rozšířený popis činnosti lze vyjádřit větnými celky nebo bodově vždy tak, aby dával smysl a přehlednou formou prezentoval činnost Klienta max. v délce 1 500 znaků.
Zápis Klienta se zařazuje do jedné oborové kategorie, která nejpřesněji odpovídá jeho činnosti. Pokud Klient provozuje více odlišných činností, má nárok být uveden ve více kategoriích.
Zařazení některých firem a institucí do oborových kategorií vyžaduje povinné registrace u profesních sdružení.
Jako adresa musí být uvedeno místo dle Územně identifikačního registru adres (https://ares.gov.cz). Další adresu typu provozovna, dílna, apod. je možné uvést v textu Prezentace.
Klient má možnost prezentovat svoje logo a max. 20 souborů typu fotografie, dokumentů ve formátu .doc nebo .pdf, videozáznamy prezentující jeho činnost, apod.
V zápisu se uvádí maximálně dva telefonní kontakty. E-mailová adresa se píše vždy malými písmeny.
V zápisu se uvádí jedna funkční internetová stránka Klienta, která se nesmí přesměrovávat, být ve tvaru IP adresy nebo detailem jiné databáze.
Pro zápis internetové stránky platí tyto podmínky:
IČ musí odpovídat prezentaci Klienta (prodejce nemůže uvádět internetovou stránku výrobce),
je uvedena bez koncového spouštěcího souboru a bez koncového lomítka (pokud je bez něj funkční),
musí být uvedena malými písmeny, pokud adresa nerozlišuje velká a malá písmena v zadání,
musí mít plnohodnotný obsah (neměla by obsahovat pouze kontaktní údaje),
musí vždy začínat http:// a vlastní adresa pak www, pokud je tato verze funkční a neliší se svým obsahem od verze bez www,
obsah internetové stránky musí být v českém jazyce, lze uvést i internetovou stránku s cizojazyčným obsahem, pokud neexistuje česká verze, ale musí patřit Klientovi nebo na ní má Klient platnou vlastní prezentaci,
prezentaci internetové stránky, která je odkazem do jiné databáze, lze povolit ale pouze v případě, že se jedná o plnohodnotnou stránku Klienta, nikoliv o firemní detail.
V Písku, dne 23. června 2025.