Termín pro podávání žádostí je v měsících únoru a březnu, přičemž žádost musí obsahovat náležitosti, jejichž vyřízení si vyžádá čas. Zájemci o dotaci by podle vyjádření radnice neměli proto se zahájením přípravných prací příliš otálet, aby si žádost stihli podat včas.

Základní podmínky pro udělení dotace:

  • objekt je situovaný na katastrálním území Uherské Hradiště, Jarošov, Mařatice, Míkovice, Sady a Vésky
  • současně jde o objekt, který je kulturní památkou a leží mimo městskou památkovou zónu
  • nebo objekt, který není kulturní památkou, ale je historicky či architektonicky hodnotnou stavbou

Reklama na historických objektech
Zastupitelstvo města Uherského Hradiště na konci loňského roku schválilo již pátou aktualizaci Programu regenerace městské památkové zóny. Ten je strategickým materiálem a metodickým nástrojem komplexní obnovy a údržby objektů i prostorů v městské památkové zóně. Z průzkumu a analýz provedených útvarem městského architekta, které se primárně týkaly stavebního stavu objektů a veřejných prostor, mimo jiné také vyplynulo, že reklamní zamoření historického jádra města narostlo do nepřijatelného rozsahu a velmi poškozuje historický charakter a architektonické hodnoty památkové zóny.

Z celkového počtu 249 objektů v zóně bylo 48 objektů, městské nevyjímaje, označeno za reklamou vážně znečištěné a architektonicky znehodnocené, což je jedna pětina všech domů. V záplavě nejrůznějších informací a popisů se často vytrácí hlavní smysl reklamního sdělení. Nejúčinnější reklamou by měla být kvalita, kultivovanost a stručnost, která je v harmonickém vztahu s architekturou domu. To znamená, že reklama je velikostně, barevně, proporčně a technickým provedením přizpůsobena svému umístění. Město proto současně se schválením Programu regenerace schválilo Pokyny pro umísťování reklamních a informačních zařízení na území městské památkové zóny a jejího ochranného pásma.

Tyto pokyny nenahrazují zákonné podmínky a předpoklady pro umístění reklamních a informačních zařízení. Jsou doporučujícími zásadami, kterými město zahajuje proces očištění prostředí městské památkové zóny a ochranného pásma od nepovolené reklamy a které slouží k nastavení obecných pravidel pro jejich regulaci. Majitelé reklamních a informačních zařízení, kterým chybí příslušná povolení, či ti, kteří bez potřebných povolení prováděli tyto zásahy, mohou toto napravit bez sankcí do 30. června 2017. Pokyny naleznete v příloze.

Podrobná pravidla pro poskytování výše uvedené dotace získáte u administrátora fondu, kterým je Útvar městského architekta Městského úřadu Uherské Hradiště, nebo také na stránkách města UHERSKÉ HRADIŠTĚ. Více informací naleznete také na portálu ve FINANCOVÁNÍ.