Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Máte rádi kvalitní obsah? Zapojte se do komunity čtenářů tohoto webu a podpořte jeho další rozvoj.
PRAHA | Propagace je nedílnou součástí podnikání. Reklamní zařízení však významně ovlivňují vzhled veřejného prostoru. V historickém prostředí je proto vhodné respektovat tradiční formy upoutávek. Hlavní město Praha se na tuto problematiku dlouhodobě soustředí.
Historické centrum Prahy bylo v roce 1992 zapsáno na Seznam světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO, čímž byl potvrzen jeho celosvětový význam. V minulých letech se v tomto architektonicky a historicky mimořádném prostředí začala často živelně šířit firemní značení a reklamní zařízení, z nichž mnohá jsou řešena nevkusně a neberou ohled na památkovou hodnotu budov. V některých případech umístění dokonce narušuje městské a přírodní pohledové horizonty, které jsou pro Prahu charakteristické. Navíc stále vzrůstá tlak na zvyšování počtu, velikost ploch a viditelnost reklamních prvků.
Město proto v centru začalo regulovat vzhled i umísťování informačních zařízení, tedy způsob provedení, kvantitu a estetické kvality. Režim povolování reklamních zařízení obecně probíhá v souladu s příslušnými zákony, odbor památkové péče Magistrátu hlavního města Prahy navíc vypracoval metodický pokyn, který tuto problematiku přibližuje široké veřejnosti. Příručka s názvem Firemní označení, reklamní a informační zařízení v památkově chráněném území hlavního města Prahy stručně shrnuje obecné principy, které se týkají velikosti, materiálu, počtu a umístění nejčastějších typů reklamních zařízení a také nutnosti vyžádat si závazné stanovisko od zmíněného odboru. Posuzuje se typ historického prostředí, ve kterém se nemovitost nachází, její individuální památková hodnota a účel záměru.
Připomínky k instalaci uvedených označení a zařízení vycházejí z požadavku památkové péče, aby tyto prvky svým provedením respektovaly tradiční formy upoutávek, které byly v minulosti používány. Dále by jejich umístěním neměl být poškozen autentický vzhled dotčené nemovitosti a přilehlého okolí. Dokument je k dispozici v tištěné verzi i on-line na stránkách hlavního města.
Více informací naleznete také v on-line verzi bulletinu MÁME VYBRÁNO pod předchozí zprávou. V tištěné podobě je k dispozici také na Magistrátu hlavního města Prahy, úřadu Kraje Vysočina a dále Libereckého, Plzeňského, Ústeckého, Pardubického kraje.