„Na veřejně přístupných místech v našich městech vede hromadící se množství vizuálních informací k potlačování významu architektury, celkové nepřehlednosti a chaosu. Toto lze shrnout pod pojem vizuální smog. V historických centrech měst je s vizuálními informacemi zejména v podobě reklamních sdělení mnohdy zacházeno necitlivě a nevhodně. Proto je nutné zabývat se problematikou vizuálního smogu a hledat způsoby omezování působení vizuálních podnětů v historických centrech,“ říká k tématu Květa Vitvarová z pořádajícího Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska.

Konference se bude snažit v souvislosti s vizuálním smogem zodpovědět řadu otázek:

  • S jakými typy reklamy se setkáváme?
  • Jak jsou umístěny?
  • Jakému právnímu rámci podléhají a kdo dohlíží na jeho plnění?
  • Jaké prohřešky proti legislativě se vyskytují nejčastěji?
  • Kde se naopak setkáváme s příkladným řešením?

Účastníci se mohou těšit také na zajímavé exkurze se zaměřením na vizuální smog v Luhačovicích, na prohlídku lázeňské architektury a Jurkovičovy stavby. Další den si mohou prohlédnout stáčírnu společnosti Vincentka, městské lázně či muzeum.

Na konferenci budou vyhlášeny rovněž výsledky soutěže Památka roku 2016, o které jsme na portálu přinesli zprávu ZDE. Odměnu ve výši 100 tisíc korun získá nejlepší projekt realizace obnovy nemovité památky v České republice, jejíž náklady přesáhly dva miliony korun, a 50 tisíc korun u menší realizace do dvou milionů korun.

Přednášky a výstupy z konference plánuje pořadatel po setkání publikovat na svých internetových stránkách. Více informací včetně programu naleznete v příloze nebo na stránkách SDRUŽENÍ HISTORICKÝCH SÍDEL ČECH, MORAVY A SLEZSKA. Mediálním partnerem je portál PROPAMÁTKY.