Podle Lazárka získal kostel novou atmosféru, která je v každém denním světle mírně odlišná a v noci naopak díky osvícení prostupuje světlo vitrážemi ven. Požehnat novým vitrážím přijel brněnský děkan Václav Slouk. Vitráže budou také prvním veřejně přístupným Matalovým dílem v Bílovicích, kde žil. I proto na výrobě a instalaci obec spolupracovala. Výrobcem se stala místní dílna rodiny Dohnalových.

Současný farář přišel do Bílovic v roce 2016 a tehdy ho farníci s Matalovým návrhem seznámili. Líbil se mu, a proto se pustil do práce, aby po mnoha desetiletích mohl kostel dostavěný v roce 1913 vitráže mít. „Museli jsme nechat udělat rámy, nová okna a pak vitráže. Dlouho jsme čekali na sklo z Francie a Německa, protože Matal si hrál s pastelovými barvami a není jednoduché získat sklo v deseti různých odstínech žluté,“ řekl Pavel Lazárek. Vitráže jsou umístěny na okenních vyklápěcích křídlech, aby bylo možné je čas od času očistit. Celé dílo – rámy, okna a vitráže – stály přes půl milionu korun.

Matalův návrh zůstal dlouho nepovšimnutý a neuskutečněný. „Existují dvě varianty jeho datování. Jedna hovoří o roce 1946. Druhá o 60. letech, kdy se podle svědectví tehdejšího ředitele školy přišel farář pochlubit návrhem vitráží do školy. Z různých důvodů, o nichž se dnes můžeme domnívat, se návrh neuskutečnil a byl založený do archivu. A tam zůstal až do rekonstrukce interiéru kostela v roce 2005. Tehdy se archiv tři týdny třídil a přišlo se i na návrhy vitráží. Když jsem do Bílovic přišel, farníci mi je ukázali,“ popsal Lazárek anabázi Matalova návrhu do dnešních dnů.