Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Máte rádi kvalitní obsah? Zapojte se do komunity čtenářů tohoto webu a podpořte jeho další rozvoj.
JIHOMORAVSKÝ KRAJ | Zajímavou turistickou nabídku spojenou s tématem napoleonských válek vytváří projekt Morava napoleonská, který vznikl na základě dohody mezi Jihomoravským krajem a Regionální rozvojovou agenturou jižní Moravy. Podpořila ho i Centrála cestovního ruchu jižní Morava.
Téma napoleonského tažení je mezinárodní fenomén, který má mimořádný potenciál nejen pro Slavkovské bojiště, ale pro celé území jižní Moravy. Vytvořením turistické nabídky lze tohoto potenciálu využít pro rozvoj cestovního ruchu a podpořit tak prosperitu regionu. Základem jsou existující aktivity zaměřené na napoleonskou tématiku a snahou je na ně navázat a vytvořit provázanou nabídku dalších aktivit.
Internetové stránky projektu nabízejí:
V kalendáři mohou zájemci najít informace o akcích souvisejících s tématem projektu včetně podrobností a souřadnic souvisejících objektů. Památky na Moravě přibližují 30 objektů se vztahem k napoleonským tažením, jejich historii, fotografie a umístění na mapě. Tipy na výlety zobrazují vybrané trasy pro pěší, cykloturistiku i autoturistiku. Po otevření detailu se zobrazí přesný popis trasy, stručná historie, je možné zobrazení v mapě nebo použití QR kódu. Nakonfigurovat je možné také vlastní trasu a přidávat z navržených tras i objektů. Výlet je možné si uložit, vytisknout, zaslat na vlastní e-mail nebo vyvolat pomocí QR kódu přímo v terénu. Stránky obsahují rovněž videa – Slavkovské bojiště, Mikulov a Lednicko-valtický areál, Brno a okolí, Znojemsko, Slovácko a Haná.
Realizace základní části projektu byla podpořena dotací z Regionálního operačního programu Jihovýchod a uskutečnila se v letech 2011–2013. Na spolufinancování se podílel Jihomoravský kraj. Celkové náklady projektu byly 4,5 milionu korun. Projekt Morava napoleonská získal 3. místo ve Velké ceně cestovního ruchu 2013/2014 v kategorii Nejlepší turistický produkt. Slavnostní vyhlášení výsledků proběhlo letos v lednu v Brně na veletrzích GO a Regiontour 2014. Projekt je přeložen do čtyř jazykových mutací – německé, anglické, francouzské a ruské.
Podrobnosti naleznete na stránkách MORAVA NAPOLEONSKÁ.