Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Máte rádi kvalitní obsah? Zapojte se do komunity čtenářů tohoto webu a podpořte jeho další rozvoj.
PRAHA | V rámci veletrhu Reklama Polygraf proběhne v Praze 25. dubna diskuzní setkání na téma Praha z pohledu reklamy 21. století. Akce se uskuteční v přednáškovém sále 4 veletržního areálu v Letňanech od 13.30 do 15 hodin.
Umísťování různorodých reklamních zařízení nebo komerčních značení zejména v památkově chráněném území hlavního města Prahy významným způsobem ovlivňuje celkové působení veřejného prostoru. 24. mezinárodní veletrh reklamy, médií, polygrafie se právě letos zaměří i na velice aktuální téma reklamy. Kromě jiného se setkání pokusí nalézt odpověď, zda lze rozumně a účinně regulovat reklamu v historickém jádru města. Ačkoli je nárůst takzvaného vizuálního smogu v Praze rámcově omezen metodickým pokynem Odboru památkové péče Magistrátu hlavního města Prahy, je stávající obrana proti nárůstu reklamy stále obtížná a často nedostatečná.
Určitá forma prezentace byla obvyklá i pro historická města přelomu 19. a první poloviny 20. století a není jistě možné ji zcela zavrhnout. Historická reklama splňovala svébytnou formu, výtvarnou podobu a způsob provedení. Její velikost, barevnost a umístění korespondovalo s městským prostředím a působilo méně rušivě. O současné podobě a proměnách reklamy také v kontextu s novými Pražskými stavebními předpisy bude zejména vedena chystaná debata. Z hlavních účastníků vystoupí mimo jiné Jiří Skalický, ředitel Odboru památkové péče hlavního města Prahy, Ondřej Šefců, ředitel územního odborného pracoviště v Praze z Národního památkového ústavu, grafická designérka Věra Marešová, prezidentka České marketingové společnosti Jitka Vysekalová nebo prezident Sdružení dodavatelů pro signmaking Tomáš Javůrek.
Témata:
Vstup je zdarma. Více informací včetně potřebné registrace naleznete ZDE. Vstupenka opravňuje také ke vstupu v den akce na veletrh Reklama Polygraf probíhající mezi 24.–26. dubnem. Bližší informace o příručce pro posuzování firemních označení, reklamních a informačních zařízení v památkově chráněném území hlavního města Prahy naleznete ZDE.