Umísťování různorodých reklamních zařízení nebo komerčních značení zejména v památkově chráněném území hlavního města Prahy významným způsobem ovlivňuje celkové působení veřejného prostoru. 24. mezinárodní veletrh reklamy, médií, polygrafie se právě letos zaměří i na velice aktuální téma reklamy. Kromě jiného se setkání pokusí nalézt odpověď, zda lze rozumně a účinně regulovat reklamu v historickém jádru města. Ačkoli je nárůst takzvaného vizuálního smogu v Praze rámcově omezen metodickým pokynem Odboru památkové péče Magistrátu hlavního města Prahy, je stávající obrana proti nárůstu reklamy stále obtížná a často nedostatečná.

Určitá forma prezentace byla obvyklá i pro historická města přelomu 19. a první poloviny 20. století a není jistě možné ji zcela zavrhnout. Historická reklama splňovala svébytnou formu, výtvarnou podobu a způsob provedení. Její velikost, barevnost a umístění korespondovalo s městským prostředím a působilo méně rušivě. O současné podobě a proměnách reklamy také v kontextu s novými Pražskými stavebními předpisy bude zejména vedena chystaná debata. Z hlavních účastníků vystoupí mimo jiné Jiří Skalický, ředitel Odboru památkové péče hlavního města Prahy, Ondřej Šefců, ředitel územního odborného pracoviště v Praze z Národního památkového ústavu, grafická designérka Věra Marešová, prezidentka České marketingové společnosti Jitka Vysekalová nebo prezident Sdružení dodavatelů pro signmaking Tomáš Javůrek.

Témata:

  • Nové Pražské stavební předpisy a reklama
  • Současnost a budoucnost reklamy z pohledu Prahy
  • Jak se mění reklamní sdělení ve 21. století

Vstup je zdarma. Více informací včetně potřebné registrace naleznete ZDE. Vstupenka opravňuje také ke vstupu v den akce na veletrh Reklama Polygraf probíhající mezi 24.–26. dubnem. Bližší informace o příručce pro posuzování firemních označení, reklamních a informačních zařízení v památkově chráněném území hlavního města Prahy naleznete ZDE.