V rámci 25. ročníku Mezinárodního veletrhu reklamy, médií a polygrafie bude letošní panelová diskuze zaměřena na vývoj reklamy v posledních 100 letech. Důraz by měl být kladen na její působení ve veřejném prostoru a dopad na vzhled sídel a památek. Ze současných témat by se diskuze měla věnovat změně reklamní komunikace a s ní souvisejících nových trendů. Kromě jiného se setkání pokusí nalézt odpověď, zda lze rozumně a účinně regulovat reklamu v historickém městském prostředí. Ačkoli je nárůst takzvaného vizuálního smogu v jednotlivých městech omezen různými metodickými pokyny, zůstává obrana proti nárůstu reklamy stále obtížná a často nedostatečná.

Určitá forma prezentace byla obvyklá i pro historické prostředí předchozích staletí. Historická reklama splňovala svébytnou formu, výtvarnou podobu a způsob provedení. Její velikost, barevnost a umístění korespondovalo s prostředím a působilo celkově méně rušivě. Setkání je určeno pracovníkům památkových ústavů, státní správy a územních samospráv, designérům, architektům, výtvarníkům, výrobcům reklam, profesním organizacím, studentům a dalším zájemcům.

Program:

  • Kritické zhodnocení estetického působení reklamy – Reklama v Praze, tehdy a dnes | Ondřej Šefců, Národní památkový ústav, územní odborné pracoviště v Praze
  • Pohled zástupců historických sídel na reklamu ve veřejném prostoru | Květa Vitvarová, Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska
  • Vývoj obsahu reklamy od poloviny 20. století do současnosti | Ladislav Báča, katedra Marketingové komunikace a PR, Fakulta sociálních věd UK, ex-CEO Ogilvy & Mather
  • Srovnání vývoje reklamy v milnících uplynulých 100 let | Kateřina Hlouchová, autorka knihy Proměny československé reklamy 1918 – 1989
  • Spolupráce samosprávy s architekty a designéry | Veronika Rút Nováková, zakladatelka projektu Brno bez vizuálního smogu

Vstup je zdarma. Více informací včetně potřebné registrace naleznete ZDE. Vstupenka opravňuje také ke vstupu v den akce na veletrh REKLAMA POLYGRAF probíhající mezi 29.–31. květnem. Mediálním partnerem je portál PROPAMÁTKY.