Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Máte rádi kvalitní obsah? Zapojte se do komunity čtenářů tohoto webu a podpořte jeho další rozvoj.
ČESKO | Nejopomíjenější období dějin na českých školách – historii 20. století – přibližuje žákům a studentům aplikace HistoryLab. Jak ji zařadit do výuky, co všechno nabízí a kam se software posunul, nastíní webinář na YouTube kanálu Ústavu pro studium totalitních režimů.
Prakticky, bezpečně a tak, aby to každý pochopil. HistoryLab dává možnost studentům a pedagogům analyzovat historické dokumenty, fotografie či zvukové záznamy. Cílem je pochopit 20. století – prožít období, na které navazuje naše přítomnost a které žáci posledních ročníků často nestíhají probrat.
Tvořivá práce s prameny žáky baví. Dostávají do ruky ikonické fotografie, jako je například vietnamská Napalm Girl z roku 1972, seznamují se s termíny, které odvála revoluce (umístěnka, Tuzex), snaží se pochopit chuť předků demonstrovat nebo odvahu aktivně čelit zlu. V HistoryLabu leží historie na laboratorní misce, lze ji zkoumat mikroskopem, ochutnávat i podrobovat chemickým testům. Výbušná témata pak rozvíjejí diskuzi, časový odstup umožňuje nadhled, blízkost 20. století dává prostor ptát se starší generace: Jak jste tohle vnímali vy?
Novinkám v aplikaci se bude věnovat webinář na YouTube kanálu ÚSTRu 12. března. Představeny budou nové badatelské otázky z českých i světových dějin, například interaktivní cvičení na téma chřipkové epidemie v roce 1970 v Československu nebo hnutí Černých panterů v USA. Video lze sledovat ZDE.