Nejde jen o pivo nebo záchranu unikátního barokního areálu. Jde o příběh, propojování včerejšího s dnešním, o hledání nových příležitostí. „Chceme vrátit život jedinečným barokním budovám a otevřít je veřejnosti a neziskovým projektům. Sami to nezvládneme,“ říká Petr Orálek, ředitel Modré Nadace, která promýšlí strategii obnovy a hledá možnosti využití. Ve hře je tradice i odkaz, vždyť první zmínky o vaření piva v Březnici sahají až do 15. století. Samotný pivovar vznikl kolem roku 1500 jako součást hospodářského dvora. Nynější podobu získal zhruba v roce 1700.

Jedním z nejbližších plánů je v přízemí bývalé správy březnického panství otevření Spolkovny – prostoru, který bude poskytovat zázemí místní spolkové činnosti. Právě sem půjde výtěžek z prodeje nadačního piva. „Peníze použijeme na nezbytné stavební úpravy, rekonstrukci oken a nové rozvody vody, plynu a odpadů,“ doplňuje Orálek. Jedná se o prostory, ve kterých se nevaří pivo, výroba využívá jen část historických budov a sousední objekt.

Karton nadačního světlého 12° ležáku s 12 lahvemi o objemu 0,33 l stojí 350 korun. Můžete si ho pořídit na vrátnici pivovaru v Březnici u Příbrami. Lze ho také objednat na e-mailu chcipomoci@nadacnipivovar.cz a vyzvednout v Praze 6. V případě koupě tří a více kartonů je rozvoz na území Prahy zdarma.

V roce 2017 pomáhala redakce PROPAMÁTKY v rámci projektu Den pro památku právě v březnickém pivovaru.