Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Máte rádi kvalitní obsah? Zapojte se do komunity čtenářů tohoto webu a podpořte jeho další rozvoj.
ČESKÁ REPUBLIKA | Při obnově památek je kromě odborného a citlivého přístupu potřeba také dostatek financí. V souvislosti s druhým ročníkem soutěže veřejných sbírek MÁME VYBRÁNO vydáváme seriál, který se na projekty financování obnovy památek dívá z pohledu marketingu.
Předchozí díl seriálu jsme věnovali pochopení dárců a promyšlení příběhu, třetí díl se zaměří na další dvě z „6P“.
3. Připravte se
V marketingu je nejdůležitější „umět se prodat“. Buďte sebevědomí a profesionální. Pokud nemáte v týmu člověka se zázemím v marketingu či komunikaci, získejte ho (třeba jako externistu), případně nechte někoho z týmu marketingově proškolit.
Základní nástroje pro komunikaci:
4. Připoutejte pozornost
Vybudujte si komunitu příznivců a příznivkyň a buďte profesionální při komunikaci s médii.
A) Budování komunity příznivců a příznivkyň
Při komunikaci s veřejností bez využití masových médií se držte zásad jednoduchosti a návodnosti. Vaším cílem je připoutat pozornost konkrétních jednotlivců a udělat z nich nejen dárce, ale také propagátory vaší myšlenky směrem k dalším lidem.
Při budování komunity příznivců a příznivkyň vám pomohou:
B) Komunikace skrze (masová) média
Při komunikaci skrze média stojí mezi vámi a potenciálními dárci novinář či novinářka. Obvykle má jasný názor na to, co je a co není pro čtenáře (posluchače, diváky) jeho média zajímavé. Podívejte se na věc realisticky novinářovýma očima a nabízejte médiím taková témata, která je zaujmou, protože je vyhodnotí jako zajímavá pro své čtenáře.
Buďte aktivní a nečekejte, že se média o vaše téma začnou zajímat sama. Komunikujte s novináři nejen prostřednictvím tiskových zpráv, ale vytvořte si s těmi pro vás důležitými užší vztah.
Buďte kreativní. Promýšlejte, s čím propojit vaše téma, aby mělo šanci zaujmout konkrétní média, a buďte kreativní při zpracovávání těchto témat.
Poskytněte novinářům a novinářkám maximální servis. Čas, který je věnován na mediální pokrytí vašeho tématu, je váš, nikoli novinářův. Podle typu média mějte připraveny texty, fotografie v dobré kvalitě a dostatečném počtu (včetně popisků), případně videa. Mějte jasno v tom, kdo bude za váš projekt vystupovat v rozhlase či televizi a ujistěte se, že tento člověk zvládá bez trémy mluvit o projektu tak, aby mu porozuměla široká veřejnost.
V příštím díle náš seriál uzavřeme informacemi o zásadách průběžné komunikace a poděkování dárcům. Aktuální informace o soutěži a konferenci najdete na stránkách projektu MÁME VYBRÁNO.
Společnost Synergie navrhuje a tvoří řešení v oblasti společenské odpovědnosti (CSR). Poskytuje služby komerčním i neziskovým organizacím. Hesla a deklarace z konferencí a příruček, které vznikají jako na běžícím pásu a ne vždy reflektují realitu, proměňuje spolu se svými partnery ve funkční, společensky odpovědná řešení budovaná zdola. Více informací naleznete na stránkách SYNERGIE, O. P. S.