Máte rádi kvalitní obsah? Zapojte se do komunity čtenářů tohoto webu a podpořte jeho další rozvoj.

Zpravodajství

Jak získat více peněz na obnovu památek | díl první

ČESKÁ REPUBLIKA | Při obnově památek je kromě odborného a citlivého přístupu potřeba také dostatek financí. V souvislosti s druhým ročníkem soutěže veřejných sbírek MÁME VYBRÁNO vydáváme seriál, který se na projekty financování obnovy památek dívá z pohledu marketingu.

Při obnově památek je kromě odborného a citlivého přístupu potřeba také dostatek financí.

I když by se mohlo zdát, že marketingové strategie a různé propagační aktivity jsou vyhrazeny komerčním subjektům, které se snaží prodat své výrobky nebo služby, bez marketingového přístupu se neobejde ani ten, kdo chce úspěšně financovat obnovu památky či jiný neziskový kulturní projekt.

Pokud hledáte peníze na obnovu památek, měli byste vědět, že:

  1. Lidé nebo firmy neposkytnou peníze neznámým lidem na neznámé věci. – Marketing je prostředkem, jak se zviditelnit, dát veřejnosti vědět o konkrétních aktivitách a získat pro svůj konkrétní projekt více peněz.
  2. Štěstí přeje připraveným. – Marketingové aktivity je třeba plánovat od samého počátku projektu.
  3. Čas jsou peníze. – Aby bylo možné marketingové aktivity vykonávat kvalifikovaně a se ziskem pro projekt, je třeba investovat adekvátní množství času do jejich přípravy, realizace a vyhodnocování.

V komunikaci byste měli především myslet na ty, od nichž požadujete peníze, ať jsou to individuální dárci, sponzoři či úřady. Chytře promyšlená marketingová strategie vám umožní nejen představit váš projekt veřejnosti a oslovit potenciální dárce a sponzory, ale také udržet jejich zájem a získat od každého z nich více peněz. Budete-li navíc své aktivity průběžně vyhodnocovat, zjistíte, v čem je potřeba komunikaci zlepšit. Díky tomu pak oslovíte a získáte ještě více přispěvatelů.

Jednotlivé kroky marketingového přístupu k financování památek lze shrnout do „6P“:

  1. Pochopte své dárce.
  2. Promyslete příběh.
  3. Připravte se.
  4. Přitáhněte pozornost.
  5. Povídejte si s dárci a partnery.
  6. Poděkujte a pokračujte dál společně.

V dalším díle seriálu se budeme věnovat prvním dvěma z výše zmíněných bodů. Aktuální informace o soutěži a konferenci naleznete na stránkách projektu MÁME VYBRÁNO.

Společnost Synergie navrhuje a tvoří řešení v oblasti společenské odpovědnosti (CSR). Poskytuje služby komerčním i neziskovým organizacím. Hesla a deklarace z konferencí a příruček, které vznikají jako na běžícím pásu a ne vždy reflektují realitu, proměňuje spolu se svými partnery ve funkční, společensky odpovědná řešení budovaná zdola. Více informací naleznete na stránkách SYNERGIE, O. P. S.

Více z rubriky: Památky a finance

Více k tématu: Fundraising

Více k tématu: Konference a semináře