Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Máte rádi kvalitní obsah? Zapojte se do komunity čtenářů tohoto webu a podpořte jeho další rozvoj.
ČESKÁ REPUBLIKA | Při obnově památek je kromě odborného a citlivého přístupu potřeba také dostatek financí. V souvislosti s druhým ročníkem soutěže veřejných sbírek MÁME VYBRÁNO vydáváme seriál, který se na projekty financování obnovy památek dívá z pohledu marketingu.
První díl seriálu shrnul jednotlivé kroky marketingového přístupu k financování památek do „6P“, v druhém dílu se budeme věnovat prvním dvěma z nich – pochopení dárců a promyšlení příběhu.
1. Pochopte své dárce
Abyste lépe porozuměli tomu, koho budete při komunikaci o svém projektu oslovovat, hledejte
odpovědi na následující dvě skupiny otázek:
Jak zjišťovat odpovědi a hledat tipy na efektivní oslovení dárců:
2. Promyslete příběh
Jednu věc lze popsat tisíci způsoby. Vyberte si, co v komunikaci zdůrazníte podle toho, s kým právě komunikujete. Vybraných „příběhů“ se pak při komunikaci s konkrétními skupinami oslovovaných držte.
Sháníte-li peníze na kompletní opravu kaple, bude širší veřejnost zajímat například příběh soch, jimž sovětští okupanti utrhali hlavy, protože jde o dramatickou příhodu plnou nespravedlnosti. Stavební firmu, kterou chcete požádat o finance či materiál, může spíše zaujmout problém s vlhkostí zničenou omítkou, protože to je její každodenní chléb a zároveň problém, který umí řešit.
Dvě zásady, kterých je dobré se při promýšlení příběhu držet:
Ve třetím díle seriálu se budeme věnovat dalším dvěma z „6P“ – profesionální přípravě komunikace a připoutávání pozornosti. Aktuální informace o soutěži a konferenci, včetně možnosti ovlivnit svým hlasem výsledky soutěže veřejných sbírek, najdete na stránkách projektu MÁME VYBRÁNO.
Společnost Synergie navrhuje a tvoří řešení v oblasti společenské odpovědnosti (CSR). Poskytuje služby komerčním i neziskovým organizacím. Hesla a deklarace z konferencí a příruček, které vznikají jako na běžícím pásu a ne vždy reflektují realitu, proměňuje spolu se svými partnery ve funkční, společensky odpovědná řešení budovaná zdola. Více informací naleznete na stránkách SYNERGIE, O. P. S.