Máte rádi kvalitní obsah? Zapojte se do komunity čtenářů tohoto webu a podpořte jeho další rozvoj.

Zpravodajství

Jak získat více peněz na obnovu památek | díl čtvrtý

ČESKÁ REPUBLIKA | Při obnově památek je kromě odborného a citlivého přístupu potřeba také dostatek financí. V souvislosti s druhým ročníkem soutěže veřejných sbírek MÁME VYBRÁNO vydáváme seriál, který se na projekty financování obnovy památek dívá z pohledu marketingu.

Při obnově památek je kromě odborného a citlivého přístupu potřeba také dostatek financí.

Třetí díl seriálu popsal profesionální přípravu a vhodné nástroje pro komunikaci, poslední díl věnujeme tomu, jak zůstat pro dárce zajímaví a získat od nich další peníze v budoucnu.

5. Povídejte si s dárci a partnery
Povídáním se v tomto kontextu myslí průběžná komunikace. Vybrat peníze na konkrétní účel nějakou dobu potrvá a je důležité, aby se dárci cítili být součástí celého procesu. Váš projekt pak budou spíše brát i za svůj projekt, budou ho propagovat dále svými vlastními cestami a budou ochotni sami přispět znovu (více). V komunikaci nezapomínejte ani na nefinanční partnery, které jste si našli. Buďte otevření a připravení svůj projekt sdílet s ostatními.

Při průběžné komunikaci vám pomohou:

  • E-mailing, Facebook, internetové stránky – Podstatné informace o nich najdete v předchozím dílu seriálu.
  • Média – Komunikujte s novináři o průběžném vývoji projektu. Zvolte správnou míru, aby novináři a novinářky neměli pocit, že je „spamujete“. 
  • Akce pro dárce a partnery – Uspořádejte výlet, piknik, přednášku, výstavu (dle svých finančních a časových možností), pozvěte na akci dárce a partnery, věnujte se jim.
  • Osobní dopis – Významným (firemním) přispěvatelům zašlete jednou za čas dopis s informacemi o tom, jak využíváte jejich dar včetně vhodné fotodokumentace. Je-li to zrovna aktuální, přiložte i výroční zprávu vaší organizace či obdobný dokument.

6. Poděkujte a pokračujte dále společně
Poděkování za příspěvek je marketingovým nástrojem. Vhodně napsaný děkovný dopis (ať ho automaticky generuje systém po připsání platby, nebo ho píšete osobně) by měl dárce znovu ujistit o přínosu jeho daru a vyvolat jeho touhu zapojit se více, například jako dobrovolník či formou podpory dalšího projektu. Nezapomeňte na zviditelňování dárců na svých propagačních materiálech.

2 zásady, kterých je dobré se při děkování držet:

  1. Píšete dárci nebo dárkyni, hlavním hrdinou dopisu tedy musí být on či ona. Vzpomeňte si na příběh, který vám pomohl dárce získat a v děkovné komunikaci učiňte z dárce jednoho z hrdinů a hrdinek tohoto příběhu.
  2. Snažte se z dárců udělat své médium. Nabídněte dárcům a dárkyním vhodné způsoby, jak mohou informaci o vašem projektu šířit dále – například sdílením na Facebooku.

Aktuální informace o soutěži a konferenci najdete na stránkách projektu MÁME VYBRÁNO.

Společnost Synergie navrhuje a tvoří řešení v oblasti společenské odpovědnosti (CSR). Poskytuje služby komerčním i neziskovým organizacím. Hesla a deklarace z konferencí a příruček, které vznikají jako na běžícím pásu a ne vždy reflektují realitu, proměňuje spolu se svými partnery ve funkční, společensky odpovědná řešení budovaná zdola. Více informací naleznete na stránkách SYNERGIE, O. P. S.

Více z rubriky: Památky a finance

Více k tématu: Konference a semináře

Více k tématu: Fundraising