Máte rádi kvalitní obsah? Zapojte se do komunity čtenářů tohoto webu a podpořte jeho další rozvoj.

Zpravodajství

České dráhy otevřely zrekonstruovanou dvoranu Masarykova nádraží

PRAHA | České dráhy otevřely nově zrekonstruovanou dvoranu Masarykova nádraží. Jde o první fázi chystaných oprav této druhé nejdůležitější pražské železniční stanice za zhruba 60 milionů korun. Další etapy rekonstrukce by měly následovat.

Rekonstrukce dvorany Masarykova nádraží , druhé nejdůležitější železniční stanici v Praze, vyšla na 60 milionů korun.

Podle starosty Prahy 1 Oldřicha Lomeckého byla rekonstrukce realizována velmi citlivě. Po letech diskusí se tak prý konečně začalo s nádražím něco dít, dodal Lomecký s tím, že rekonstrukce budovy nádraží je významná i z dopravního hlediska. Radnice doufá, že nezůstane jen u této opravy a dráhy s investiční společností Penta, která nedávno do konsorcia obnovujícího Masarykovo nádraží vstoupila, bude v rekonstrukci nádraží pokračovat.

V urychlení obnovy po vstupu Penty do Masaryk Station Investment věří i generální ředitel Českých drah Petr Žaluda. Nádraží podle něj potřebuje okamžité zahájení prací na zbytku výpravní budovy tak, aby odpovídalo požadavkům 21. století. Zlepšit by se ale měla i úroveň okolí stanice, dodal.

Rekonstrukci Masarykova nádraží financovala skupina Masaryk Station Investment, kterou z 80 procent vlastní investiční skupina Penta. Zbylých 20 procent vlastní společnosti Sudop a Morávka centrum. Masaryk Station Investment se s Českými drahami podílí na přípravě komerční výstavby na nevyužitých pozemcích v okolí pražského Masarykova nádraží. Masaryk Station Investment je akcionářem 66 procent ve společnosti Masaryk Station Development, v níž zbývající podíl 34 procent vlastní České dráhy. Ty se podle Žaludy na rekonstrukci dvorany finančně nepodílely.

Mapa

Masarykovo nádraží v Praze

Rekonstrukci Masarykova nádraží financovala skupina Masaryk Station Investment, kterou z 80 procent vlastní investiční skupina Penta.

Více z rubriky: Opravené památky

Více k tématu: Architektura 19. století

Více k tématu: Průmyslové dědictví

Více k tématu: Nádraží a železnice