Lev Krča a Stanislav Tobek byli absolventy Gočárovy speciálky. Po vzoru svého učitele projektovali v moderních konstruktivistických formách a stejně jako on nepovažovali žádné zadání za malé a bezvýznamné. Díky nim se progresivní architektura dostávala z metropolí do menších obcí, kde se do té doby stavělo téměř výhradně v tradičním stylu. Oba architekti využívali funkcionalistické formy uváženě – vždy záleželo hlavně na praktičnosti a komfortu užívání jejich staveb. Tam, kde to bylo účelné, s oblibou využívali organické formy.

Architekti byli i aktivními sportovci. Mohli tak propojit sportovní stavby s myšlenkami nastupujícího funkcionalismu, přitom však důsledně promýšlet jejich provoz a přizpůsobení rychlému rozvoji nových sportů. Díky své zálibě v atletice často navrhovali sportovní stavby – od drobných dostaveb po koncipování rozsáhlých areálů sportovišť v přírodě.

Mimořádný byl jejich patent domků s montovanou ocelovou konstrukcí. Původní koncept pro méně movité zákazníky však vzal zasvé. Domky objednávali spíše maloměstští lékaři a právníci, přesto byli oba architekti v této oblasti novátory, které následoval například Ludvík Hilgert nebo Jaroslav Vaculík. Posledně jmenovaný založil se Stanislavem Tobkem proslulý Atelier 13, který Tobek vedl a ve kterém ovlivnil celou řadu architektů tvořících v 70. a 80. letech 20. století.

Mezi prezentované návrhy výstavy patří také obchodní dům, urbanistické koncepce či projekty interiérů. Výstavu připravili Petr Svoboda a Vlasta Loutocká společně s dalšími přispěvateli, fotografy a správci soukromých i veřejných archivů. Vznik expozice finančně podpořilo statutární město Brno a Jihomoravský kraj.

Výstavní panely si můžete prohlédnout na stránkách VILY STIASSNI, komentář k tvorbě architektů a vzniku výstavy v přiloženém videu