Během celkové rekonstrukce nádraží došlo v předloňském roce k obnově vnějšího pláště včetně výměny oken, klempířských prvků, elektroinstalace a informačního systému. Dále byla opravena střecha, čekárna, přístřešek a cestujícím slouží také nový venkovní a vnitřní mobiliář. Úpravou prošly také zpevněné plochy v okolí budovy. Sanace poškozených fasádních vrstev obecně představuje náročný proces, který zpravidla vyžaduje značné finanční náklady. Poruchy zdiva lze plnohodnotně odstranit jen nalezením jejich příčin. Jedním z prvních kroků je identifikace problému a následně také kulturních hodnot, které je třeba v rámci obnovy zachovat.

Při realizaci vnějších fasád nádraží byla v oblasti soklů použita hydrofilní omítka Exzellent 700 v okrovém odstínu. Tato barva byla zvolena pro imitaci pískovcových obkladů. U vstupu do budovy byl poškozený beton opraven osvědčeným systémem protikorozní ochrany výztuže a adhezního můstku Zentrifix KMH v kombinaci s opravnou maltou Nafufill KM 250. Finální práce provedla společnost STAVONEL.

Historická nádražní budova se sedlovou střechou je součástí trati, jejíž provoz byl zahájen v roce 1883. Délka jízdy z dnešního hlavního nádraží na městské trvala 13 minut. V roce 1905 byla trať společností Kutnohorská místní dráha prodloužena do Zruče nad Sázavou.

Zpráva z Katalogu služeb vznikla v rámci mediální spolupráce s redakcí portálu PROPAMÁTKY. Reference, dokumenty, certifikáty a další informace naleznete na stránkách společnosti MC–BAUCHEMIE. O službách a výrobcích společnosti se dočtete také v KATALOGU SLUŽEB