Pominu-li specializované časopisy, portály a podobně, mrzí mě, že většinová média neprojevují o památky příliš zájmu a nedávají jim prostor na prvních místech. Často bohužel platí, že věnují-li se média památkám, jde především o nějaký problém či kauzu, prostě něco, o čem se vysílá a mluví. Pozitivních informací však bývá méně. Všem, kteří chtějí dostat památky do hlavních médií, bych radil vydržet. Je dobré mít mezi novináři spřátelenou duši, která projeví chuť a zájem vaše téma do médií dostat. Důležitý je neustálý útok v podobě tiskových zpráv a dalších informací. Nenechte se otrávit, když vaši první tiskovou zprávu nikdo nezveřejní. A potom je samozřejmě důležité pokračovat, posílat další a další, aby příběh památky a vašeho snažení měl nějakou historii a aby o vás novináři věděli. Budete-li napojeni na konkrétní redaktory a média, budou vaše téma dál rozvíjet. Dobře zpracované podklady představené divákům, čtenářům či posluchačům mají šanci, že u nich uspějí. 

Jaký má názor novinář Erik Tabery, generální ředitelka Národního památkového ústavu Naděžda Goryczková nebo architekt Michal Sborwitz? Odpovědi všech dotazovaných účastníků ankety jsou k přečtení v PODZIMNÍM ČÍSLE ČASOPISU 2021.