Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Máte rádi kvalitní obsah? Zapojte se do komunity čtenářů tohoto webu a podpořte jeho další rozvoj.
ČESKO | Jaká je výchova dívek a chlapců v Čechách, na Moravě a ve Slezsku k památkám? V anketě časopisu PROPAMÁTKY jsme se před časem zeptali čtveřice osobností. Diskuzi uzavírá student Univerzity Karlovy Elias Khamis Abadi. Tady přinášíme jeho odpověď.
Kladný vztah ke kulturnímu dědictví své země by měl patřit k základním pilířům společenské výchovy, a to ať už v domácím prostředí, nebo v tom školním. Myslím si, že obě dvě jsou důležitá, ale rodinná výchova nás přece jen ovlivňuje už od těch nejranějších let. Měla by to být právě rodina a nejbližší okolí, které v nás kulturní zájem vzbudí, a škola ho potom má dále rozvíjet. Jednou z nejdůležitějších věcí, jež by nás mělo okolí naučit, je úcta. Právě úcta k našemu společnému dědictví je to, co jedinci umožní nejen vnímat danou památku jako turistickou atrakci, nýbrž i jako součást historie, o kterou je třeba nadále pečovat. A jak toho tedy dosáhnout? Osobně si myslím, že by nebylo na škodu klást větší důraz na kulturní edukaci už na základní škole, tedy v době prvního kontaktu dětí s naším společenstvím. Prvotní impuls by ale podle mého názoru měl skutečně přijít od vlastní rodiny, a to už je na odpovědnosti každého jednotlivce.
Jaký má názor děkan fakulty restaurování Univerzity Pardubice Radomír Slovik, historik umění Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích Hynek Látal nebo studentka Vysoké školy ekonomické v Praze Kateřina Hrušková? Odpovědi všech dotazovaných účastníků ankety jsou k přečtení v PODZIMNÍM ČÍSLE ČASOPISU 2023.