Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Máte rádi kvalitní obsah? Zapojte se do komunity čtenářů tohoto webu a podpořte jeho další rozvoj.
HAVÍŘOV | Dozorčí rada Českých drah odsouhlasila odstoupení od projektu na vybudování dopravního terminálu v Havířově, který spočíval v demolici nynější budovy vlakového nádraží.
O zachování nádraží, které je postaveno v bruselském stylu, usilovala skupina architektů. Výstavba nového dopravního terminálu byla společným projektem Havířova a Českých drah. České dráhy počítají s tím, že městu uhradí vynaložené náklady spojené s projektovou dokumentací. Havířov v minulosti již avizoval, že bude žádat úhradu nákladů ve výši 3,5 milionu korun. Havířov se také obává toho, že přijde o evropskou dotaci 85 milionů korun schválenou právě na výstavbu dopravního terminálu.
Návrh skupiny architektů, aby se havířovské nádraží stalo kulturní památkou, v červnu Ministerstvo kultury zamítlo. Budova se tak měla na podzim začít bourat. Zachování původní nádražní haly ale prosazoval i ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák. „Rádi bychom, aby byla budova zrekonstruována. Návrhy na její budoucí využití chceme veřejnosti i Českým drahám představit v únoru. Znovu se pokusíme navázat komunikaci s městem, jeho role je do budoucna důležitá. Je nutná realizace dopravního terminálu, a to by mohlo být jedním z prvních společných témat diskuze. Je třeba se připravit na další dotační období,“ uvedla předsedkyně občanského sdružení Důl architektury Lucie Chytilová.
Podle plánů, které předloni v červnu schválili městští zastupitelé, měla stavba nového terminálu začít letos a hotová měla být příští rok. Terminál měl spojit vlakovou, autobusovou a osobní dopravu. Celkové náklady na jeho výstavbu se měly pohybovat kolem 200 milionů korun.