Replika bude osazena na podvozek z roku 1898, který spolek získal před několika lety z bavorského Augsburgu. „Patřil k podobnému vozu, jaký tehdy jezdil v Liberci. Pojezd je i s trakčními motory a elektrickou výzbrojí včetně kontroléru,“ uvedl Tomáš Krebs z libereckého Boveraclubu. Podvozek se chystají rozebrat, aby zjistili, co vše je potřeba opravit nebo vyměnit. „Budeme z něj demontovat také části, které do něj nepatří. Sloužil totiž i jako sněžný pluh. Poslední zaznamenanou opravu má z roku 1978,“ doplnil Tomáš Krebs. Renovaci tramvají se ve spolku věnují už od konce 80. let minulého století. Zatím posledním úspěšným počinem je oprava vlečného osobního vozu z roku 1932.

Provoz elektrické pouliční dráhy byl v Liberci slavnostně zahájen v srpnu 1897. Elektrické tramvaje jezdily v té době jen v Praze a Teplicích. Po první světové válce byly přestavěny na vlečné vozy, některé se v provozu udržely až do poloviny 60. let. Historickými tramvajemi se mohou lidé v Liberci svézt hlavně o státních svátcích. Spolek má pro zvláštní jízdy k dispozici pět vozů, nejstarší je Bovera z roku 1929.

Na opravu první liberecké tramvaje byla vyhlášena veřejná sbírka na dobu neurčitou, bližší informace naleznete ve FINANCOVÁNÍ.