Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Máte rádi kvalitní obsah? Zapojte se do komunity čtenářů tohoto webu a podpořte jeho další rozvoj.
Publikováno
17. 07. 2020Rubrika
Památky a financeTémata
BŘEZNICE | Modrá nadace představila nadační pivo, jehož výtěžek půjde na revitalizaci barokního průmyslového areálu zámeckého pivovaru Herold v Březnici u Příbrami. Právě v něm se v červnu konal multižánrový festival Deziluze, kde mohli návštěvníci pivo poprvé ochutnat.
Březnický Herold je funkční pivovar, jeho pivo je pravidelně oceňováno v různých soutěžích. Je také na seznamu americké nadace Long Now Foundation zaměřující se na nejstarší firmy světa, které nepřerušily výrobu. Většina prostor v barokní památce dříve sloužila jako byty a zázemí pro březnické panství a pivovar je pro výrobu nepotřebuje. Svěřil je proto spolu se zahradou do dlouhodobé správy Modré nadaci, která usiluje o jejich obnovu a otevření veřejnosti.
Princip nadačního piva je vcelku jednoduchý – z každého prodaného jde přesně stanovená částka přímo na záchranu a oživení historického areálu. „Nadační ležák je zatím v sudech, je tedy určený především pro jednorázové akce nebo hospody. Nicméně budeme ho stáčet i do lahví, případně plechovek, aby byl dostupnější,” uvedl Petr Orálek, ředitel Modré nadace, který se spolu s ředitelem pivovaru Markem Šoltésem účastnil festivalu Deziluze, kde bylo nadační pivo poprvé představeno.
Areál v Březnici patří mezi nejvzácnější památky průmyslového baroka v českých zemích. Samotný pivovar byl mimo jiné mezi prvními elektrifikovanými, jeho modernizaci uspíšil požár v roce 1906 a při obnově byl instalován generátor od firmy Františka Křižíka. Více se dozvíte na stránkách PIVOVARU HEROLD v Březnici.