Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Máte rádi kvalitní obsah? Zapojte se do komunity čtenářů tohoto webu a podpořte jeho další rozvoj.
Publikováno
02. 09. 2011Rubrika
Zprávy z regionůTémata
PLZEŇ | Náklady na dílčí opravy novorenesanční budovy hlavního nádraží v Plzni se blíží 20 milionům korun. Na kompletní rekonstrukci zatím dráhy nemají prostředky. Dosud hledají marně také investora, který by se generální rekonstrukce ujal.
Svou roli při marném hledání investora hraje i fakt, že se jedná o památkově chráněný objekt. České dráhy však věří, že k další zásadní opravě by mohlo dojít při přestavbě plzeňského železničního koridoru. Pokud ji Správa železniční dopravní cesty odstartuje do dvou let, mohla by skončit do roku 2017.
Opravy by se zatím měly dočkat fasády severní, jižní a čelní strany budovy kolem nástupišť. Zadní strana historické budovy projde opravou celá. V dolním vestibulu bude položena nová dlažba, obnoveny budou omítky a štukatérská výzdoba. U zadní strany objektu se bude pokládat dlažba. Výměny podlahy se dočká také vstupní hala. Veškeré úpravy probíhají za plného provozu nádraží. Jen po nezbytně dlouhou dobu čekají cestující dílčí omezení při průchodu halami.
České dráhy již v minulosti investovaly do oprav nádražních budov v Plzeňském kraji kolem 100 milionů korun. Rekonstrukci prodělala například nádraží v Železné Rudě, Rokycanech a Stříbře. Vloni se dočkala nádraží v Holýšově, Klatovech, Blovicích, Bělé nad Radbuzou, Tachově, Kaznějově, Sušici, Chodové Plané a Svojšíně.