Na venkovních panelech je technická památka představena prostřednictvím obrazů a fotografií, které zachycují stavbu mostu a jeho existenci od počátku do současnosti. Autory obrazů byli významní malíři své doby, například Carl Robert Croll a Fridrich Andel. Vystavované fotografie zachycují most na konci 19. století i v druhé polovině 20. století.

Most měl za úkol přivést železniční tratě ze severu, z Děčína a Drážďan, do tehdy jediného postaveného nádraží, kterým bylo dnešní Masarykovo nádraží. Výstavby viaduktu se chopil rakouský inženýr Alois Negrelli (1799–1858). Stavba začala na jaře 1846 a podílelo se na ní tři tisíce dělníků. Do provozu byl most uveden 1. června 1850. Viadukt začíná na Novém Městě, pokračuje nad autobusovým nádražím Florenc, kde tvoří hranici mezi Novým Městem a Karlínem, a dál vede Karlínem přes vltavský ostrov Štvanice do bubenské části Holešovic.

Více informací o výstavě a výstavbě Negrelliho viaduktu naleznete na stránkách MUZEA HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY.