Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Máte rádi kvalitní obsah? Zapojte se do komunity čtenářů tohoto webu a podpořte jeho další rozvoj.
Publikováno
10. 11. 2016Rubrika
Tipy a inspiraceTémata
ČESKÁ REPUBLIKA | V rámci podzimní kampaně Pivo PROPAMÁTKY se ptáme lidí, které spojuje umění výroby kvalitního piva v historických objektech, v nichž dokázali vybudovat malé řemeslné pivovary. Dnes jsme se zeptali Jana Srba, majitele a jednatele pivovaru Falkenštejn zprovozněného v měšťanském domě.
Kdy vznikla myšlenka obnovit historický měšťanský dům a začít v něm vařit pivo?
Naším prvotním záměrem nebyla obnova historického objektu, ale výstavba malého pivovaru. Když jsme hledali vhodný objekt v regionu Českého Švýcarska, dostali jsme se k nabídce na odkup starého měšťanského domu na náměstí v Krásné Lípě. Lokalita se nám líbila a objekt záměru vyhovoval, takže nakonec padlo rozhodnutí, že se do toho pustíme.
Kolik druhů piv vaříte a které váš pivovar věnoval do kampaně Pivo PROPAMÁTKY?
Vaříme zhruba 13 druhů různých pivních stylů. Ve stálé nabídce máme tři ležáky a jedno pivo typu Ale. Zbytek jsou speciály, které vaříme jednou do roka. Do kampaně věnujeme svrchně kvašené speciální pivo Podzimní ALE v 0,7 l lahvích.
V čem spatřujete význam činnosti redakce PROPAMÁTKY a proč myslíte, že je důležité ji podporovat?
Region Českého Švýcarska a Šluknovska patřil před druhou světovou válkou k nejvíce průmyslovým koutům Československa. Tato průmyslová tradice byla přerušena v souvislosti s odsunem původních obyvatel a dodnes v regionu chátrá řada industriálních památek včetně zaniklých pivovarů. V rámci pivovaru se také snažíme tuto historii připomínat pomocí přednášek nebo třeba expozice, kterou jsme v pivovaru vytvořili. Je to také jedna z cest, jak dále tento region udělat více atraktivní pro turisty. Zde vidíme i průsečík zájmů s činností redakce PROPAMÁTKY, a proto jsme se rozhodli její aktivity podpořit.
Spolupráci s dárci rozvíjíme od roku 2012 a dnes redakci PROPAMÁTKY podporuje již více než 300 jednotlivců i firem. Abychom mohli naše služby zachovat a dále rozvíjet, potřebujeme nyní 1 000 dárců. Váš dar pomůže šířit ověřené informace po celý rok. Děkujeme, že nás PODPOŘÍTE.
Každou láhev piva vám v prosinci spolehlivě a s radostí doručí partner kampaně – společnost DPD.