Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Máte rádi kvalitní obsah? Zapojte se do komunity čtenářů tohoto webu a podpořte jeho další rozvoj.
Publikováno
08. 11. 2016Rubrika
Tipy a inspiraceTémata
BRNO | V rámci podzimní kampaně Pivo PROPAMÁTKY se ptáme lidí, které spojuje umění výroby kvalitního piva v historických prostorech, v nichž dokázali vybudovat malé řemeslné pivovary. Dnes jsme se zeptali sládka a současně majitele parního pivovaru vybudovaného z bývalých brněnských jatek Petra Hauskrechta.
Kdy vznikla myšlenka obnovit historický objekt a jak dlouho trvalo, než jste v opravených prostorech uvařili první pivo?
Myšlenka začít vařit pivo ve vlastním pivovaře se zrodila už před desetiletími, avšak teprve v posledních letech nabrala konkrétní podobu. Jakmile jsme budovu na Porážce objevili, začali jsme s vlastníkem jednat o využití pro pivovar. A protože jsme u Brněnských komunikací, dnešního vlastníka objektu, od začátku měli plnou podporu, mohli jsme za necelý rok začít vařit pivo.
Kolik druhů piv dnes vaříte a které váš pivovar věnoval do kampaně Pivo PROPAMÁTKY?
Dnes vaříme stále Brněnskou 11 a Brněnskou 12, v létě ještě Špilberk 10 a jednou měsíčně speciál. Do kampaně Pivo PROPAMÁTKY jsme se rozhodli věnovat zcela první speciál uvařený na Porážce v roce 2014, tedy PH 13 Black Flek, který jsme letos díky velkému zájmu uvařili již potřetí.
V čem spatřujete význam činnosti redakce PROPAMÁTKY a proč myslíte, že je důležité ji podporovat?
Těší nás, že se někdo věnuje tak chvályhodné činnosti, jakou je šíření informací a osvěty o obnově historických památek. Je dobré, že i v dnešní době se najdou lidé, kteří dělají věci pro dobro nás všech, nikoliv pro vlastní prospěch – a takové lidi je třeba vždy podpořit.
Spolupráci s dárci rozvíjíme od roku 2012 a dnes redakci PROPAMÁTKY podporuje již více než 300 jednotlivců i firem. Abychom mohli naše služby zachovat a dále rozvíjet, potřebujeme nyní 1 000 dárců. Váš dar pomůže šířit ověřené informace po celý rok. Děkujeme, že nás PODPOŘÍTE.
Každou láhev piva vám v prosinci spolehlivě a s radostí doručí partner kampaně – společnost DPD.