Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Celý obsah PROPAMÁTKY je přístupný zdarma. Jen některé části až po přihlášení.
Ještě nemáte svůj účet?
Máte rádi kvalitní obsah? Zapojte se do komunity čtenářů tohoto webu a podpořte jeho další rozvoj.
Publikováno
14. 11. 2016Rubrika
Tipy a inspiraceTémata
ČESKÁ REPUBLIKA | V rámci podzimní kampaně Pivo PROPAMÁTKY se ptáme lidí, které spojuje umění výroby kvalitního piva v historických prostorách, v nichž dokázali vybudovat malé řemeslné pivovary. Dnes jsme se zeptali Vladimíra Lažanského, majitele zámeckého areálu Chyše zahrnujícího i historický pivovar.
Kdy vznikla myšlenka obnovit historický objekt a jak dlouho trvalo, než jste v opravených prostorech uvařili první pivo?
Myšlenka vznikla v závěru roku 2003, kdy jsme dokončovali opravu zámeckého areálu, do kterého pivovar patří. Od počátku záchrany této industriální památky až po obnovu zámeckého pivovaru uplynuly 2 roky a 3 měsíce.
Kolik druhů piv dnes vaříte a které váš pivovar věnoval do kampaně Pivo PROPAMÁTKY?
V současné době vaříme 3 druhy ležáku, které nabízíme celoročně, a to světlý 11°, polotmavý a tmavý 12°. Mimoto zhruba desetkrát během roku vaříme silnější speciály, od světlé 13° až po tmavou vánoční 22°. Do kampaně jsme věnovali polotmavou 12° nazývanou Prokop – jantar.
V čem spatřujete význam činnosti redakce PROPAMÁTKY a proč myslíte, že je důležité ji podporovat?
Tato redakce významným způsobem pomáhá v oblasti záchrany nemovitých kulturních památek, v oblasti popularizace této tematiky a také významným způsobem zprostředkovává informace o možných dotacích pro památky. V neposlední řadě redakce PROPAMÁTKY pomáhá kultivovat sociální klima v dané oblasti.
Spolupráci s dárci rozvíjíme od roku 2012 a dnes redakci PROPAMÁTKY podporuje již více než 300 jednotlivců i firem. Abychom mohli naše služby zachovat a dále rozvíjet, potřebujeme nyní 1 000 dárců. Váš dar pomůže šířit ověřené informace po celý rok. Děkujeme, že nás PODPOŘÍTE.
Každou láhev piva vám v prosinci spolehlivě a s radostí doručí partner kampaně – společnost DPD.